Gadget & Teknologi

Gaya Hidup

Mengagumkan

Fakta

Pengetahuan Am

/ / / Jambatan Antarabangsa Terpendek Di Dunia


Kepulauan Seribu merupakan nama kepulauan dan pulau-pulau yang bertapak disempadan Kanada-AS di Sungai Saint Lawrence kerana ia muncul dari sudut timurLake Ontario. Ianya sepanjang kira-kira 50 batu hiliran dari Kingston, Ontario.Pulau-pulau Kanada dalam wilayah Ontario. Pulau-pulau AS di negeri New York.

Pulau-pulau, yang berjumlah 1793 semua, pelbagai saiz lebih daripada 40 batu persegi pulau kecil yang didiami oleh kediaman tunggal. Bilangan pulau-pulau adalah ditentukan menggunakan kriteria bahawa mana-mana pulau mesti berada di atas paras air sepanjang tahun,mempunyai kawasan yang lebih besar daripada 1 kaki persegi, dan sokongan sekurang-kurangnya satu pokok hidup.

Pulau Zavikon merujuk kepada sama ada yang lebih besar (yang Kanada) atau sepasang pulau di kepulauan Seribu. Semakin kecil (Amerika Syarikat) dan lebih tenggara sepasang pulau-pulau kadang-kadang dipanggil Little Island Zavikon. Ia mempunyai AS-Kanada Sempadan Suruhanjaya rujukan monumen, dari mana, bersama-sama dengan tugu-tugu rujukan di pantai dan pulau-pulau yang lain,pengukuran yang digunakan untuk mengira garis sempadan antarabangsa membelok titik-titik dalam laluan air. Jambatan penyambung kepada pulau tersebut sebagai "jambatan antarabangsa terpendek di dunia."



«
Next

Newer Post

»
Previous

Older Post

About Unknown

UUM Alumni.Blogger.Lover

Sains