Gadget & Teknologi

Gaya Hidup

Mengagumkan

Fakta

Pengetahuan Am

/ / / / 10 Kolam Renang Paling Luar Biasa Di Dunia




Sama ada untuk lokasi, reka bentuk atau saiz, kolam ini adalah lebih daripada sekadar bertujuan untuk berenang. Ini kolam yang luar biasa dimana memberi satu makna baru kepada perenang. Dalam beberapa hal, anda akan mempunyai perasaan untuk menjadi kaya dimana mahu mencelupkan diri anda dalam kolam renang mewah, tetapi beberapa kolam renang tersebut hanya terletak di kawasan permandangan yang menakjibkan, terbuka kepada orang ramai dan yang paling penting ianya murah.

1. The Icebergs. Sydney. Australia.

The Icebergs yang terletak di sudut Pantai Bondi. bersaiz 8 lorong, kolam renang 50m adalah terbuka kepada orang ramai dan yuran hanya 5 AUD Sahaja.








2. The Neptune Pool, Hearst Castle. California, the USA. 

Berbeza dengan The Icebergs, anda perlu menjadi jutawan untuk berenang di dalam The Neptune Pool. Kolam renang, yang terletak di Hearst Castle, pada asalnya dibina pada tahun 1920 untuk William Randolph Hearst, hartawan Amerika, dan kemudian dibina semula untuk ke-dua kali.





3. The Joule Hotel. Dallas, USA 

Ini projek kolam renang lapan kaki di atas kaki lima, di tepi tingkat 10 Hotel Joule di Dallas. Kompleks lima bintang, yang terletak di bangunan yang dibina sejak tahun 1927, telah direka oleh arkitek terkenal, Adam D. Tihany.





4. The Alila Ubud swimming pool. Bali.

Tenang, zamrud-hijau kolam renang ini terapung di atas lembah Sungai Ayung di kaki bukit yang subur di Bali. Kolam renang utama The Alila Udubu Resort, Payangan, bukit tradisional Bali, dekat Ubud.





5. Simply a swimming pool. Iceland.

Apa yang kita tahu tentang kolam renang ini adalah ianya terletak di suatu tempat di Iceland, untuk berenang di dalamnya, anda perlu memandu ke ladang sebelah untuk meminta kunci.


6. San Alfonso del Mar. Algarrobo, Chile.

Ini adalah kolam renang terbesar di dunia. Ia adalah 1.013 m (3.324 kaki) panjang dan mempunyai kawasan seluas 8 hektar (19,77 ekar), yang bersamaan kepada 6,000 kolam 8-meter panjang. Air dipam dari Lautan Pasifik, kemudian ditapis dan dirawat sebelum ia dibekalkan ke kolam renang.



7. The Gellert Swimming Pool. Budapest, Hungary.

Gellert Baths dan Kompleks Kolam Renang kelihatan lebih seperti katedral daripada kolam. The famed Budapest's bath telah dibina antara tahun 1912 dan 1918 dan ia mempunyai gaya seni Nouveau. Suhu air melebihi 40 ° C (110 ° F), jadi mandi pada hari hujan adalah salah satu caranya.




8. Harbour Plaza Hotel Swimming Pool. Hong Kong, China. 

Harbour Grand Hong Kong, ikon mewah di Hong Kong, adalah kolam renang luaran yang menakjubkan terletak di tingkat 23 hotel. Kolam renang, menghadap ke Victoria Harbour, mempunyai beberapa pandangan pencakar langit yang benar-benar menakjubkan.



9. The Badeschiff. Berlin, Germany. 

Badeschiff adalah kolam renang yang paling luar biasa di Berlin. Ia adalah bekas kargo lama ditukar ke kolam renang di Sungai Spree. Semasa musim panas, ia adalah kolam renang luaran dengan pantai, bar dan DJ. Pada musim sejuk seluruh tempat dilindungi, dan beberapa sauna ditambah.


10. The Pimalai Resort swimming pool. Koh Lanta, Thailand.

Ini kolam renang yang menakjubkan di Pimalai Resort & Spa di Koh Lanta kelihatan lebih seperti beberapa jenis tapak kuil. Malah, ia adalah air tawar, yang terletak kira-kira 50 meter di atas paras laut - jadi sambil berenang anda boleh mengagumi pemandangan pantai dan laut di bawah.



«
Next

Newer Post

»
Previous

Older Post

About Unknown

UUM Alumni.Blogger.Lover

Sains