Gadget & Teknologi

Gaya Hidup

Mengagumkan

Fakta

Pengetahuan Am

/ / / Modul Operandi Serangan Keatas Web Kerajaan Malaysia


Baru-baru ini rakyat Malaysia digemparkan dengan adanya sebuah kumpulan yang dikenali sebagai "Anonymous" telah mengeluarkan amaran terhadap kerajaan Malaysia. Saya difahamkan ianya ada kaitan dengan langkah-langkah yang diambil oleh kerajaan Malaysia yang menyekat 10 laman sesawang 'File-Sharing'



Baiklah, Saya akan menceritakan sedikit latar belakang berkenaan kumpulan yang dinamakan "Anonymous" ini. Kumpulan ini merupakan kumpulan yang diwakili beberapa 'Hackers' atau pengodam yang terdiri daripada seluruh negara. Antara kejayaan kumpulan ini ialah mereka berjaya mengodam laman web PSN (PlayStation Network) yang mengakibatkan gangguan terhadap perkhidmatan permainan atas talian.

Saya difahamkan salah satu modul operandi yang digunakan oleh kumpulan ini ialah Serangan DDoS (Distributed Denial Of Service). Untuk Mengetahui tentang DDoS dengan lebih mendalam sila google!



Baru-baru ini admin telah menjumpai satu video yang baru dimuatnaik oleh kumpulan tersebut di dalam YouTube. Serangan kedua telah diaturkan seperti yang dinyatakan di dalam video tersebut.


Sekian,Terima Kasih.Sudi Membaca...


«
Next

Newer Post

»
Previous

This is the last post.

About Unknown

UUM Alumni.Blogger.Lover

Sains