Gadget & Teknologi

Gaya Hidup

Mengagumkan

Fakta

Pengetahuan Am

/ / / Lelaki Bina Mini Taj Mahal Untuk Isterinya

Cinta sejati, sebagaimana yang mereka katakan, tidak pernah mati. Walaupun pasangan anda telah meninggalkan dunia ini, cinta anda untuk dia masih boleh membuat anda melakukan perkara yang anda tidak fikir anda boleh lakukan. Dan itulah apa cinta Faizul Hasan Kadari untuk isterinya.

Selepas isterinya meninggal dunia pada bulan Disember 2011, posmen bersara 77 tahun ini memutuskan untuk mewujudkan satu replika Taj Mahal yang besar sebagai penghormatan kepada isteri tercinta tersebut. Ya, Taj Mahal - dan bukan hanya replika istana pasir seperti kecil, tetapi struktur yang bersaiz sebenar untuk perkara itu.

Beberapa bulan selepas memulakan projek, struktur itu kini berdiri di atas tanah seluas 5,000 kaki persegi, di Bulandshahr, Uttar Pradesh, India. Berdiri pada 561 kaki tinggi, replika indah ini menelan kos Encik Kadari hampir AS $ 37,200, dengan rancangan lebihan perbelanjaan.

"Saya berfikir bahawa Shah Jahan menghina manusia biasa dengan membina sebuah monumen yang indah dengan cinta. Tetapi selepas kematian isteri saya pada bulan Disember 2011, saya menyedari bahawa ia mempunyai nilai kekuatan cinta daripada wang itu, " katanya. Lelaki demikian membina Taj Mahal tersebut diatas sebidang tanah yang tidak berguna untuk pertanian.

Apabila masa itu akhirnya datang, dia ingin dikebumikan di dalam Taj Mahal tersebut - di sebelah isterinya.

"Saya telah menulis dalam wasiat saya bahawa kubur saya perlu berada di sebelah dia."







«
Next

Newer Post

»
Previous

Older Post

About Unknown

UUM Alumni.Blogger.Lover

Sains