Gadget & Teknologi

Gaya Hidup

Mengagumkan

Fakta

Pengetahuan Am

/ / / Rumah Diperbuat Daripada Kontena


Satu keluarga memilih beberapa buah kontena penghantaran sebagai rumah mereka. Mengikut era moden sekarang pasti kita mahukan rumah yang besar dan kelihatan dengan rekabentuk yang moden tetapi berbeza dengan keluarga ini dimana memilih kontena yang disusun rapi sebagai kediaman mereka.


Jika entri sebelum ini berceritakan tentang rumah yang dibentuk diatas pokok [ Klik Disini ], pada kali ini kami mendedahkan pula dengan rumah diperbuat daripada kontena penghantaran. Seperti sedia maklum, kontena penghantaran kebiasaanya digunakan untuk penghantaran barang berskala besar dari sebuah negara ke negara yang lain tetapi terlintas atau tidak jika kontena tersebut menjadi sebuah rumah?




Antara fakta yang ingin diketahui orang ialah siapakah yang mencipta atau mereka rumah tersebut dengan rapi. Rekabentuk rumah tersebut telah dicipta oleh sebuah syarikat yang dikenali sebagai Modulus dimana menggunakan bekas logam untuk membentuk struktur replika rumah tersebut sambil ia mengekalkan fngsi-fungsi sebagaimana yang ada pada rumah lain. Rumah ini terletak di Santa Cruz Mountains dan pereka bentuk rumah tersebut ialah David Fenster daripada Modulus yang bertanggungjawab untuk membina sebuah rumah impian keluarga. Rumah tersebut bukan hanya dibina dengan menggunakan kontena penghantaran malah mempunyai reka dalaman yang menakjubkan.





Sekiranya anda ingin menerokai rumah yang unik ini. Kami sediakan sebuah video yang menunjukkan setiap inci rumah tersebut. Sila tonton video dibawah.



«
Next

Newer Post

»
Previous

Older Post

About Unknown

UUM Alumni.Blogger.Lover

Sains